ברוכים הבאים, אורח

זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי.
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. 5011 צפיות

זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89113

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991

הקדמה

זהו זה, אחרי 4 וחצי שנים של מאבק. הגעתי סוף סוף לתקופת הנקיות המשמעותית של 157 ימים נקיים לחלוטין מכל פורנוגרפיה (פוי') ומכל אוננות (או').

בחילוק גס של ההתמכרות שלי לפוי' ולאו' בהסתכלות ארוכה לאחור, אפשר לומר שבמשך 2 שנים ההתמכרות דגרה בי, גודלת לאט לאט בתת מודע של ראשי אבל לא משפיעה כמעט בכלל. לאחר מכן ההתמכרות התפרצה במלוא עוזה והשתוללה במשך 2 שנים נוספות. ואז התעשתתי והתחלתי לארגן את המלחמה ביצר בצורה מסודרת: זורק אחרי שנה 1 את האינטרנט הנייח שלי לפח.  ואחרי 2.5 שנים נוספות נלחם ביצר (במהלכו זרקתי גם את הסמארטפון) עד לתקופת הנקיות המדהימה של 157 יום.

הזריזים שבכם עשו כבר את החשבון: סה"כ 7.5 שנים , או 5.5 של התמכרות של ממש עד שזה נגמר.

תודה רבה לאתר הנפלא gye שאת כל עצותיו שהוא הביא בעצם ניסיתי ליישם וברוך ה' הצלחתי.

 

מי אני עכשיו ומה הייתי – מספרים ותחושות.

ומי אני עכשיו שזה נגמר ?

במספרים:

אני נקי 157 ימים.

במהלך תקופה זו של 157 ימים מעדתי 3 פעמים. כל זה על פי הגדרות המעידה התקניות של האתר gye.

לפני תקופת הנקיות הנ"ל היו לי בשנה שקדמה לה כ-9-8 תקופות נקיות של 30 יום כל אחת.

ב-330 ימים האחרונים מספר הפעמים שראיתי חומרים לא צנועים (רובם מעידות) הינו באזור ה-14. בתוכם כלולים חומרים לא צנועים חמורים – 4.

מספר הפעמים שבו הועמדתי בניסיון קשה מאוד במהלך ה-157 ימים הללו מוערך ב-9 פעמים בערך.

בשביל להתמודד עם היצר הרע, כתבתי לעצמי למעלה מ-100 רשימות, נדרים ,מסמכים ויומנים במרוצת ה-3 שנים האחרונים ע"מ להבין ולנתח את המלחמה שלי ביצר.

 

בתחושה:

איך להסביר ? אני מרגיש עצמי, אני מרגיש שאני מסוגל להתמודד עם כל מה שיש לעולם להטיח בי – ולא משנה כמה קשה הוא עושה את זה.

אני מרגיש אושר מהדברים שגרמו לי אושר בעבר. לא שמחה או עונג. אלא אושר. אני שמח מהדברים הפשוטים ביותר, מתענג על המראות הכי לא מורכבים שיש.

אני לא פוחד מחופשה או זמן לבד או רגע לבד עם עצמי כמו בעבר. אני לא מקים חומות על חומות ומסבב את עצמי בכחש שאני מושלם ומדהיםםם. אני לא מאו' והולך לפוי' בזמן שאיזה ידיעה חומקת לה בין הסדקים של מבצר העננים שלי האומרת את ההיפך.

 אני יודע מי אני, יודע מה החסרונות שלי ומה היתרונות שלי – יודע שאם אני ישחק את הקלפים שלי טוב ילך לי טוב ואם לא אני יאכל אותה. ויודע שזה חלק ממהות החיים.

אני כבר לא מנהל מלחמה או דו שיח של מכות עם עצמי ועם היצרים שלי, אני יודע למה היצר שלי מסוגל, אני יודע מה הוא עלול לעשות לי, אבל אני שומר עליו בעין חדה ויכול להעביר את כוחות הנפש והגוף שלי לדברים אחרים.

אני בריא יותר וספורטיבי.

האם אני טוב יותר ? האם הפכתי להיות איזה אדם-על שיודע יותר מכולם, רץ מהר יותר מכולם וחכם יותר מכולם ? לא.

האם פתרתי את כל בעיות היסוד שלי שבגינם ברחתי לפוי' ולאו' ? לא.

אבל מה כן למדתי ? למדתי שאין לאן לברוח. עומדים מול הבעיות "הלא-פתירות" ומתמודדים איתם. ואם לא אעשה זאת ? אני יאכל אותה.

למעשה – וזה משפט מאוד משמעותי. ההבדל הוא כל כך גדול בין מה שהייתי לבין מה שאני כעת, שאני כמעט ולא מסוגל להבין איך זה להיות במצב הזה פעם, אני לא מצליח לקלוט את זה. אני לא מצליח לתפוס באמת איך זה היה להיות מכור כמו פעם. אני מצליח להיזכר רק בגלל היומנים, אם מישהו אחר היה כותב את מה שכתוב ביומניי - לא הייתי מאמין למה שכתבתי עלי פעם.

ומעניין לעניין באותו עניין:

 

מה הייתי פעם?

במספרים:

ב-99.9 אחוז מהפעמים שאו' והוצאתי זרע – התחלתי לאו' בלי לרצות להוציא זרע אלא "ליהנות קצת".

בשיא ההתמכרות, נקיות של 3 ימים היה נחשב הישג גדול מאוד שלקח מאמץ לא קטן. וגם נקיות כזאת הייתה "נקיות" מהוצאת זרע בלבד. ראיית פוי' או או' בלבד היו נחשבים "בסדר".

יום ממוצע בזמן ההתמכרות היה כולל (כאשר יכולתי) שיטוט תמידי באינטרנט לצורך חיפוש אחרי הסרטונים, הסיפורים והתמונות הכי טובות ואו' עליהם – כמה זמן ? כמה שאפשר. מפסיקים רק לאוכל ושתייה ומנוחה או מפסיקים אם הוצאת זרע..

לקח לי שנה שלמה של ניסיונות ובדיקות עד שהבנתי שאני לא יכול להיות נקי עם אינטרנט נייח – והוצאתי אותו מביתי. גם מטומטם יבין משהו אם מסבירים לו את זה במשך שנה במכות. זה טוב גם שהקהילה סביבך לא אוהבת בלשון המעטה את הרעיון של אינטרנט בכלל – זה עזר לי.

יכולתי לבלות בקלות כ-12 שעות נטו ויותר על האינטרנט אם התאפשר לי הפנאי לכך.

בגלל האו' והוצאת הזרע תחלופת החומרים בגוף מואצת לרמה גבוהה מהרגיל, בתקופה הזאת אכלתי יותר, שתיתי יותר, כמו איזה בור ללא תחתית שגורפת אליה עוד ועוד ובכל זאת לא רואים את הסוף אלא פשוט אוכלת, רעבה תמיד.

 

בתחושה:

טוב, אני לא צריך לספר לכם כמה דפוק זה להיות מכור נכון ? התחושה שאתה מנצח היום רק כדי להפסיד אתמול ומחר,  התחושה המדהימה של האו' והתחושה העצובה עד ייאוש שזה נגמר.

ואחרי שאתה מנסה לצאת מההתמכרות ומצליח קצת – כאילו דחפו אותך מממלכת האגדות הצבעונית דרך איזה דלת צדדית ועכשיו אתה בעולם אפור, ריק כזה. ואתה מרגיש כאילו איבדת את הדחיפה ואת הרצון שלך לזוז ולפעול. ואז אתה חוזר ומרגיש כאילו אתה אייפון שנטען ל-100 אחוז בטרייה אבל שונא את מצבך המכור ומנסה לצאת שוב וחוזר חלילה.

התחושה שקשה לך לנתח את המצב האמיתי בעולם האמיתי,התחושה שאתה מסתחרר סביב שטויות והבלים ודקדוקי עניות ואפילו לא מבין את זה אלא לאחר שנים.

האמפתיה שלאט לאט אוזלת לך. החשיבה בסתר ליבך שכולם בחוץ מכורים כמוך – איך לא ? הרי אתה לא יכול לדמיין משהו אחר.. והידיעה עוד יותר עמוק בסתר ליבך שלא, לא כולם מכורים כמוך. והרצון העז והייאוש להיות אחד מהם – מהנורמליים, אלו שעשו איכשהוא הכול כמו שצריך ולא נכנסו לזה אפילו.

ואתה מרגיש – במקרה שאתה היית בזה שנים, איך העסק הזה לאט לאט משתלט עליך, איך הפוי' והאו' נהיים חלק מהשגרה, מההרגל. וזו התחושה המפחידה יותר מכל דבר אחר – התחושה שאחרי ראית את הפוי' הזה ואו' אתה לא חש רע מזה, אתה לא מזדעזע מזה כמו בעשרות ומאות המקרים שקדמו לכך. ואתה מבין שאם לא תעשה משהו ממש אבל ממש מהר – אתה אפילו לא תבין שאתה בבעיה.

ותמיד תמיד אתה מרגיש שאתה אולי מתענג פה ושם ואפילו המון – טונות וערימות של עונג אפילו לפעמים, אולי שמח פה ושם, אולי מבריק פה ושם. אבל אתה פשוט לא מאושר. וגרוע מכך – אתה זוכר את התקופה שכן היית מאושר – הילדות, וההבדל בין התקופה הזאת לזאת כל כך חד שאתה יודע שמשהו מאוד מאוד לא בסדר בכל החיים שלך.

 

 

איך עשיתי את זה?

עכשיו אחרי שהבנו מי הייתי ומה אני עכשיו – השאלה הבסיסית היא, איך עשית את זה?

כדי להתחיל לענות על כך אני צריך שיקראו את הפוסט הקודם שפירסמתי כאן:


gye.org.il/forum/18-%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%98%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/67856-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%9D--%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%92%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9-%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%98%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%9B%D7%95%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99


אם אסכם את השיטה "שלי" במילים פשוטות: מדובר פה בשימוש בעצות הבאות של האתר המדהים והמבורך  gye, ובעצם כל מה שעשיתי ועמלתי לעשות: היה בעצם ניסיון להביא את השיטות שהביא האתר gye מהכוח לפועל.

 

לאחר שקראתם את הפוסט הקודם, אתם שמתם לב שכתבתי על ההשפעות של ההחלמה עד היום ה-27, אז ברשותכם אמשיך מפה:

ביום ה-48 קיבלתי משהו מהאור ששכחתי שהיה בעיני.

(הערה על הימים 30 – 55 : הימים הללו מניסיוני הם הימים המסוכנים ביותר למכור, משום שבתקופה ההיא אתה מכור מספיק כדי ליפול בכל מצב אבל אתה כבר לא זוכר מספיק את הזעזוע מהאו' כדי להימנע מכך. הסיבה הפשוטה הזאת תקעה אותי במשך שנתיים  שבמהלכה הצלחתי כ-10 פעמים להיות נקי במשך 30 יום בערך - ונפלתי).

ביום ב-56 שכחתי מהי התחושה לאו', ולא נזכרתי בזה מאז.

ביום ה-62 חשתי התרגשות אמיתית - כזאת מהסוג שלא חשתי שנים.

ביום ה-69 התחלתי לשמוע כמו פעם, והתחיל אצלי שמץ רמז של היפרדות סופית מהפוי'.

ביום ה-89 נצנץ בי חוסר הבנה למה יש תשוקה לפוי' בכלל.

(הערה על היום ה-90:  אחרי שעברתי את ה-90 יום אני חושב שהבנתי את ההבדל בין לפני ואחרי והוא פשוט – לפני זה היצר הרע יוזם ואתם מתגונן. אחרי זה היוזמה עוברת לידיים שלך – והוא מתגונן, זה מניסיוני ההבדל).

ביום ה-95 נוצרה לראשונה המחשבה שאולי לא טוב לאו' – בגלל שזה עבירה. הבנתם? פתאום זה רק עוד עבירה שאסור לעבור – בגלל שהיא עבירה, כמו האיסור לא לשבור עצם בקרבן פסח.

ביום ה-123 הרעיון של חופש הפסיק להיראות בעיני כמו איום מהשטן.

ביום ה-134 היה לי ניסיון קשה, מה שמעניין זה שלפתע שמתי לב שהניסיונות הפכו להיות עניין נדיר.

ביום ה-157 חשתי עוד פעם היפרדות סופית מכל הרעיון של פוי' ואו' כמו ביום ה-69, רק ברמה חזקה יותר.

 

דבר מעניין נוסף הוא העובדה שכמעט ולא חלמתי חלומות בתקופת ההתמכרות, ואחר כך שנהייתי יותר ויותר נקי התחלתי לחלום, וגם לחלום חלומות תאווה שבהדרגה נעשו עדינים יותר ויותר – למשל בתחילה חלמתי שאני מבצע יחסים, אחר כך חלמתי שאני רואה מישהו עושה מטר ממני יחסים, אחר כך חלמתי שאני רואה יחסים בתוך מסך טלוויזיה, ואז בתוך מסך בתוך מסך. ביום ה-90 בדיוק היה לי קרי רק מלהיכנס לחדר פרטי בחלום והמחשבה בחלום שזה עשוי להיות מקום טוב לאו' – לא יאומן !

 

אז איך עשיתי את זה ? מה עשיתי כעת שהלך לי, ולא עשיתי בעבר ולכן הצליח לי "רק" שלושים יום ? התשובה הפשוטה היא: נדרים חודשיים שננדרים מחדש 15 יום לפני שהם פוקעים. זה הסוד שעבד בשבילי.

עכשיו – איש שעושה טעות חמורה ישר יסתכל על המשפט שכתבתי ויתמוגג ויגיד "מצאתי את נוסחת הקסם!" וישכח שלטריק הזה קדמו שנים רבות של כתיבת נדרים שונים ומשונים והתנסות בהשפעתם שננדרו לתקופה של 3 ימים, ואז שבוע, ואז ממש אבל ממש לפעמים חודש, ואז לפעמים חודש, ואז פשוט חודש.

וישכח שלטריק הזה קדמו שנים שבהם זרקתי את כל סוגי האינטרנט, זרקתי את הסמארטפון, סיננתי ספרים והפחתתי את הפרטיות שלי (הקללה של כל מכור כמונו) בכל צורה שאני יכול.

ולא ידע שלפני כל ניסוח/ניסוח מחדש של נדר אני יושב ובקלות מהרהר 5 שעות על הנדר (כל זה בזמן שאני נוסע, עובד, לפני שאני יושן ובזמן שאני מתפלל) על הנוסח המדויק והנכון שלו שגם לא יגביל אותי יותר ממה שצריך וגם ישיג את המטרות שלו. אני מתייחס לנדרים שלי ברצינות גם בגלל שהעונשים על המפר אותם נוראים – אבל גם בגלל שאני מכין אותם וכותב אותם וחושב עליהם כל הזמן.

אני לא בא לייאש, אני פשוט רוצה להגיד שהתהליך הזה לוקח זמן ומאמץ, ומי שנודר או נשבע (ואני בחיים לא נשבעתי, פוחד פחד מוות משבועות) בטיפשות שלא תיאמן שהוא לא יאו' יותר או יראה פוי' יותר לעולם – בלי חשיבה ובלי תכנון – מצטער, אבל הוא פספס את הרכבת, דבר ראשון אני באמת רועד מהעונש שמצפה לו אם יפר את הנדר (וסביר שהפר) – נדרים זה עניין של חיים ומוות, זה הכוח שלו וזה הסיכון של המשתמש,  אחרת איך זה יהיה יעיל ? דבר שני אם הוא רוצה לפחד מנדרים שוב כדי שהשיטה שוב תעבוד לו– אין לי מושג איך עושים את זה, הוא יצטרך ללמוד את זה בעצמו.

 

איזה נדרים נדרתי שהביאו אותי לאן שהביאו ? אני לא יגיד מהם הנדרים הללו, כי הם עוצבו במיוחד בשבילי – וזה כל הסיפור של הנדרים, הם בנויים על ניתוח המציאות שלך וננדרים על ידך. כל אחד מתאים לו משהו אחר. רק רמת היצירתיות שלך מגבילה אותך.

 

לסיום, אני רוצה רק להגיד 2 דברים.

כל מה שתיארתי פה דרש ממני עבודה, מאמצים עצומים ורצון של ברזל, אבל גם זה לא הספיק. וזה לא היה מספיק לי לולא היה לי עזרה רבה וגדולה שסייע לי. ואני אסביר:

יש 2 משפטים בתורה שראיתי בעיני ממש כל המאבק שלי בתאווה הראשון הוא "היצר הרע מאש ואני  מעפר ולכן לא אוכל לו לבדי". והמשפט/הבטחה "תפתח פתח של מחט ואני אפתח לך פתח של אולם".

2 המשפטים הללו לא ליוו אותי כסוג של משפט מחזק שעוזר לי להתמודד בזמנים קשים – אלא כמשפטים שאתה רואה בעיניך ממש במרוצת הזמן, ואתה מסיק אותם מהניסיון האישי שלך. והם בעצם מקפלים בתוכם את מה שעבר עלי במשך השלוש וחצי שנים האחרונות: בריחה בלתי פוסקת ועזרה משמיים. ואני יסביר:

אחרי שנפלתי באינטרנט בפעם המי-יודע-כמה. הבנתי את המשמעות של היצר הרע – הבנתי כמה כוח יש בו, והבנתי גם לפתע שכל חכמתי, ערמתי, אומץ ליבי וניסיוני לא יצליח לעמוד מולו. הוא יודע יותר מדי טריקים, מכיר אותי טוב מדי – והכי גרוע, אני במגרש המשחקים שלו – באינטרנט. לכן המסקנה הבלתי נמנעת (שהגיעה כעבור שנה כזכור) הייתה – לברוח ממגרש המשחקים שלו. וזרקתי את האינטרנט – זוהי הבריחה.

כמובן שאיש שעושה טעות גדולה יגיד – "מה לברוח ? צריך להילחם מולו ! צריך 'להראות לו' מה זה!". ואני יענה לאדם כזה – אני חשבתי כמוך שנה שלמה, שזה שתיים עשרה חודשים, שזה 365 ימים. וניסיתי "להראות לו מה זה" במשך שנה שלמה בה ניסיתי פשוט הכול, ובסופה של השנה הזאת הבנתי שהוא-הוא "מראה לי מה זה". וזרקתי את האינטרנט. ואני הייתי מכור לאינטרנט – לא רק פוי', אלא כל מה שיש לה להציע – לכן מה שעשיתי היה שינוי דרסטי מאוד מאוד מאוד וקשה מאוד מאוד מאוד בחיים שלי.

אחרי שעשיתי את זה קיבלתי את העזרה שלי משמיים – אני לא אפרט מהי, אבל רק אציין שהשינוי נחת עלי בהפתעה מוחלטת, והיה דבר מדהים ומבורך מאוד שלא רק שיפר מאוד את חיי, אלא גם עזר לי להקפיץ את עצמי לרמה הבאה של נקיות.

מילא שזה קורה פעם אחת, אבל שזה קורה לי שוב ושוב (עולות לי 3 דוגמאות מאוד משמעותיות בחיי בראש כרגע) – זה כבר משהו אחר.

ולאט לאט – ממראה עיני בלבד ! פשוט ראיתי את המשפט השני מתקיים, שוב ושוב ושוב. כמו איזה "חיל פרשים" שנחלץ לעזרתי בהפתעה כל פעם שהתקדמתי קצת, נאבק בבוץ וברפש – ומציע את עזרתו. גם מה שמדהים שהעזרה מה' תמיד אחרי שהתקבעתי בעבודה קשה על איזה הרגל טוב. או שברתי תוך עבודה קשה הרגל רע.

 

הדבר השני שרציתי להגיד, הוא שכדי להגיע לתוצאות אמיתיות בקשר לפוי', צריך להשתנות.

והשינוי מתחיל ונגמר במה שאתה עושה בזמן הפנוי שלך – שאותו אני בזבזתי להבל וריק על שטויות, פשוט חזרתי אחרי העבודה לבית ובזבזתי את הזמן (הכוונה לא לפוי' או או').

 

כולי תקווה שמסמך זה, והמסמך הקודם שפירסמתי, יעזרו לאנשים כאן בכל דרך שאפשר. ואם אנשים בעקבות המסמך הזה יבססו הרגל אחד טוב או ישברו הרגל אחד רע – אראה כאילו באתי על שכרי. ולעומת זאת אם אנשים בגלל מסמך זה פשוט "יתעוררו רוחנית" למשך יומיים להפסיק לפעול על התאווה ויחזרו אליה אחר כך – אראה זאת כאילו לא באתי על שכרי.

אני מרגיש כאילו יש לי הרבה דברים אחרים להוסיף, אבל אני ישמור את זה לטיפים בסוף, ולשאלות שלכם אם יבואו. אני מתחנן בפניכם, אם יש לכם כל שאלה, אפילו אחת שאתם חושבים שהיא טיפשית, אנא תשאלו. כי, ואני לא אומר זאת בגאווה אלא ההיפך הגמור, בבושה גדולה - יש לי הרבה ניסיון ועדיף שהוא לא יתבזבז. עדיף שתשאלו אותי בתגובות לפוסט זה כדי שאנשים אחרים יראו ויחכימו. אבל כמובן גם הודעות אישיות אני ישמח לקבל. קחו בחשבון שאני זמין ממש מעט באינטרנט..

 

טיפים:

1.      1.כל פעם שאתה מבצע או' ו/או מוציא זרע, התחושה שתחוש בימים הבאים דומה להצצה לעתיד – אתה תחוש רגוע יותר, שלוו יותר, טוב יותר חכם יותר ומהיר יותר. אתה תלמד תורה טוב יותר, תעבוד בעבודה חרוץ יותר, תהיה נחמד וטוב לב יותר ואתה תתלהב יותר. אבל הדבר שאתה חש – אתה תחוש באותה מידה אם היית ממתין בלי לפעול על התאווה עוד כמה שבועות/חודשים.

 

2.      2. מהרגע שאתה נפלת – אל תתבוסס באומללות על זה. ישר תקום לעשות משהו – ממליץ בחום על מקלחת תוך כדי חשיבה עניינית איך, למה, כמה נפלתי ואיך אני מונע זאת לעתיד – הפקת לקחים עניינית וקרה. לעומת זאת אם יש איזה אפקט או תמונה שלא עוזבת את מוחך – ממליץ על איזה ספר/סרט כדי להחליף דיסקט ואז למקלחת.

 

3.      3. אחד מהטריקים הכי טובים של היצר הרע הוא כזה דבר: אתה תמעד/תיפול קצת בתוך איזה דבר. ואז תרגיש רע מזה ובגלל שתרגיש רע מזה, ובגלל שתרגיש שהכול גם ככה "אבוד" אתה תלך עם זה עד הסוף ותתפרק. כל זה בלי להבין שהנפילה הקטנה הזאת אולי מרגישה (והיא באמת מרגישה ככה) כמו הסוף, אבל היא פשוט לא, ותוך שלושה ימים עד שבועיים לא תרגיש אותה בכלל, והיא לא משפיעה לטווח ארוך.

 

4.      4. מומלץ מאוד לכתוב כל מה שאתה חושב אומר ועושה. נהל איזה צורה של כתיבה שאתה רוצה – העיקר שתהיה נוחה לך וטבעית – אני מעיד שבלעדיה לא הייתי מוצא את הידיים והרגליים. איך גיליתי שעברה שנה של התמודדות עם האינטרנט הנייח ולא הצלחתי ? היומן. איך גיליתי שהדרך פלונית שהמליץ עליה האיש אלמוני לא יעילה כלל ? ניתוח 3 החודשים האחרונים שניסיתי את השיטה הנ"ל – דרך היומן.

 

5.      5. בהקשר לסעיף ארבע, ממליץ תמיד לפתוח כל מסמך ב: תאריך, ימי הנקיות שצברתם, ואיזה ארוע שהיה קרוב לזמן הזה. כל פעם. ואז ישר להתחיל לכתוב את המחשבות שלכם.

 

6.      6. כל פעם שהמחשבות והדימיונות יגיעו אליכם – בצעו תרגולת כלשהיא כדי להרחיק את המחשבות, עוזר מאוד אם אתם מלווים את הדחייה של המחשבות הללו דרך אקט גופני כלשהוא הממחיש זאת, אצלי זה כבר מגיע לאקט גופני ומוחי בתרגולת קבועה.

 

7.      7. קחו בחשבון שהדרך שבה המוח תופס וקולט נפילה לאדם שהתרגל לתקופות נקיות ארוכות (שבועות/חודשים) אחרת ממוח של אדם שעדיין בתקופות נקיות קצרות (שבוע/ימים). יש לי סיבות לא להגיד מה השוני. אבל מי שיתנקה יראה.

 

8.      8. קחו בחשבון שיש לכם כל מיני חומרי קריאה, סרטים וכדומה שכרגע בתקופת הנקיות שלכם הזאת נראים לא מגרים כלל.  אבל ככל שסביבתכם ואתם תהיו נקיים יותר הם יהיו "הדבר הכי מגרה בבית" ואתם תתייחסו אליהם בהתאם.

 

9.      9. ליצר הרע יש מגוון אינסופי של דרכים להפיל אתכם – פרסומות צצות, עיתונים שהושארו כדרך אגב, פלאפונים שנותרו ללא שמירה, משהו שמצאת בבית שהתארחת בו, חתונות, אירועים, חופשות.. הוא עלול אפילו לתת לכם ללמוד תורה כדי "לחוש טוב" עם עצמכם ולהרגיש "בסדר" ולכן איזה "משהו קטן" לא יזיק, נשים המסתובבות ברחוב, רגעים ריקים שלפתע שהוא רוקן ואתם חייבים עכשיו להסתדר בלי תוכנית.

 

ואם הוא עשה את כל זה ועמדתם בכך, לא לדאוג ! הוא יזרוק אתכם משיווי המשקל בכך שהוא יזרוק עליכם חדשות מבהילות, ידיעות מביכות, שמועות מרושעות, איומים... – ואתם תמעדו מההלם, תנסו למצוא מאחז.. ותמצאו אותו בפוי'..

ואם הוא עשה את זה ולא מעדתם משיווי משקלכם, לא לדאוג ! הזמן יעשה את שלו, והוא פשוט ימתין שאתה  תצא מהחיק החמים הנעים והמלא משמעות וצבעים של התאווה – תצא לעולם האפור, השומם וחסר התחושות והרגשות והעליות וירידות – ואתה פשוט לא תמצא את עצמך בתוכו ותחזור אליו על ארבע.

ואם הצלחתם להסתדר ולהתבסס – לא לדאוג ! הוא יגרום לכם לחוש כאילו אתם לא מכורים הייתם לפני חודשים מספר, ולכן אתם תנמיכו את ההגנות – והוא יתפוס אתכם לא מוכנים, הוא תמיד תופס – ואתם תחזרו אליו.

כדי להימנע מכל זה, אתם צריכים להיות פרנואידים לגמרי, לראות כל דבר כמשהו שמנסה להפיל אותך, ולא משנה מהו.

 

10.  10. עם הדימיון והרגשות ניתן להשתמש באינסוף דרכים כדי להתמודד עם יצר הרע – הנה דוגמא משלי: כאשר אני חש שיש לי התקף תאווה שהוא ממש חזק – ממש הולם ברקותי, אני מדמיין שאני רואה רכבת דוהרת לכיווני, ואז אני מתכופף בזמן והיא עוברת מעלי בשעטה אדירה בעוד אני מתבונן עליה מתחתיה – והרכבת היא התאווה כאילו. ואני כאילו "ברחתי ממנה" ומסתכל על הכוח האדיר שלה מתבזבז – אני לא שם !  ממש המון דרכים לנהל עם התאווה מלחמה או תחבולות ברמת הדימיון – אני עושה את זה כל הזמן. אבל מילת אזהרה: אין וזה לא יהיה תחליף אף פעם לעבודה קשה ואיטית של שינוי ההרגלים. שאדם לא יחשוב שהוא יעשה נפילה ואז "יתמודד עם זה בראשו" ו "ינקה את עצמו בהינף מחשבה".

 

11.  11. אני מעריץ את gye, אבל יש דבר אחד שאני לא מסכים, הם כתבו שבזמן התקופת נקיות יהיו רגעים של תאווה בעלי כמה שעות בהם תחושו דיכאון, תאווה חזקה ואפרוריות , "אבל הם עוברים". איזה כמה שעות ואיזה נעליים ? ימים שלמים !!! הייתי צריך לחרוק שיניים ולעמוד כמו איזה פרד עקשן ימים שלמים וזה פשוט לא נגמר !

 

יותר מכך – היו רגעים שהרצון לתאווה כל כך חזק, שהרגשתי כאילו מחלקים לי מכות – ממש כך. אני אפילו זוכר איפה הרגשתי ככה, פשוט הלכתי ברחוב והרגשתי בפנים סערה – כאילו מחלקים לי מכות חזקות ונמרצות, הלב שלי פעם כמו משוגע.

 

12.  12. משל העץ והעשבים – תארו לכם אדם שמנסה לנכש שדה, ויש לו שם עץ ועשבים, את העשבים הוא יכול למחות במהירות בכל זמן, אבל העץ פשוט יגדל ויתעבה וישריש ויהיה צרה צרורה אם הוא יהיה עסוק רב בעשבים..

אותו דבר בתאווה – הדבר הזה הוא עץ שעלול להתעבות ולהשריש ולהיות צרה צרורה, ולכן הטיפול בו הוא בדחיפות הראשונה במעלה והחשובה ביותר.

מרגישים שיש איזה הלכה כלשהיא בתפילה שאתם מפספסים ? שייתכן שאתם עושים איסור טווה בשבת וצריכים להשקיע בזה זמן ומאמץ כדי לצאת מההרגל של איסור טווה בשבת ? מרגישים שאתם צריכים להתחיל ללמוד מסכת חדשה לבדכם ככה סתם כדי להרגיש צדיקים ? מרגישים שאתם רוצים ללכת להתנדב כי אתם רוצים לעזור ? שכחו מזה.

בזמן חירום כמו בזמן חירום - כל המאמצים צריכים להיות מכוונים לדבר אחד – ליציאה מההתמכרות. זה מקבל את כל הזמן שיש לי, זה מקבל את כל הכסף שיש לי, זה מקבל את כל האנרגיות שיש לי. כל דבר אחר לא חשוב כרגע.

רק אם יש משהו שיועיל כחלק מהיציאה מההתמכרות הוא נכנס פנימה, זה יכול להיות לימוד תורה או התנדבות בארגון חסד למשל – אבל רק אם הוא עוזר. כל דבר אחר מסיח את הדעת ואת המחשבה, וגורם למוח שלי לבזבז את היכולת שלו לתקן את הבעיה.

כי תגידו לי אתם: מה יועיל איזה אברך או בעל בית, שהחליט שהוא צריך לשמור שבת יותר טוב (כי כל יהודי יודע שבלי לדעת הלכות שבת היטב השבת תתחלל על ידך בשוגג) והחליט להקדיש לזה שעתיים ביום כל יום – אם הוא מאו' ורואה פוי' ? אז אתה בן אדם ששומר שבת יותר טוב, מה זה עזר לך אם אתה רואה פוי' ומאו' כל יום ?? זה כמו לנקות את הבית טוב טוב כשפרצו אליו ערבים ואתה צריך לחסל אותם מייד – מה הטעם שהרצפה תהיה מבהיקה מניקיון אם משתולל לך מחבל בבית ?

 

13.  13. אני אומר זאת הכי בוטה שיש – התורה עזרה לי בצורה אדירה באופן עקיף להפסיק ליפול. אבל לא עזרה לי כלל באופן ישיר לא ליפול. כלומר – התורה כנכס שלמדתי במרוצת השנים נתן לי את הדחיפה האדירה להלחם בהתמכרות שלי ואת האמונה שאני יכול לעשות את זה. אבל שום פסוק שלמדתי לא גרם לי להתחרט מכוונתי לאו' עוד 3 שעות נגיד.

 

כי כדי להלחם בהתמכרות – צריך לזה גורמים מקצועיים ועצות של אנשים שעשו את זה לפניך. אי אפשר סתם למלמל פסוקים או לקרוא איזה ספר מוסר והחשק יעבור – זה טיפשי והזמן יוכיח זאת לכל מי שחושב שאני טועה. ובתור גורם המקצוע נכנס gye.

 

14.  14. אסור בשום פנים ואופן ללמוד שום דבר מהפוי', לא משפט, לא מילה, לא פירוש מילה, לא חידוד, לא ניסיון חיים, לא הבנה, לא דקדוק – כלום כלום כלום. רק אחרי שהאדם יתנקה לגמרי הוא יבין גם למה. אל תנסה אף פעם להביא כל רעיון, משפט או לחבר איזה היגיון במשהו מדבר שבא מהפוי' עצמו – אסור ! אני מציע אפילו להקצין את זה בצורה ממש גדולה ולא להאמין לכלום שם – ברמה שאם רואים שלאישה בסרטונים יש גוף שיש בו חלקים גדולים וקטנים, גבוהים ונמוכים וכו' וכו' -  אז לא להאמין גם, לחשוב שכל הסרטון היה פוטושופ. תסתכל וויקיפדיה ומשם תאמין. עד כדי כך.

 

15.  15. כהמשך ל-13. עלי לציין שאדם המכור שיהיה מכור כמה שנים/שנה – יספוג את הפוי' עמוק לתוכו לא משנה כמה הוא דוחה את המראות האלה אחרי שהפסיק לאו'. זה מחלחל לאט בנפש – אבל בסוף יחלחל.

הסעיף הזה נועד לאנשים שבתוך העסק הזה כמה חודשים/שבועות בלבד. הזהרו וצאו שאתם רק מזועזעים מכך אבל לא רגילים בכך !

 

 

16.  16. כוח הרצון הוא כמו שריר – משתמשים בו יותר מדי זמן והוא מתעייף. אבל הוא, בניגוד לשריר לא מתחזק אם משתמשים בו הרבה.

אבל אם ממעטים להשתמש בו – כשמשתמשים בו הוא חזק הרבה יותר. לא בלתי מנוצח – אבל חזק יותר, אתם תופתעו מהכוח שלו, מאוד מאוד תופתעו.

 

17.  17. שאתה מאו' ורואה פוי', אתה מרגיש רע: אבל אסור לשכוח את הצדדים הטובים-כביכול לאדם שנמצא במצב כזה ביום יום – אדם כזה ירגיש איזה סוג של ריכוז מהול בשלווה כמה שעות/חצי שעה אחרי שהוציא זרעו ויחוש חכם יותר, שלם יותר, שלוו יותר. אדם כזה יהיה יותר ממוקד ויותר ברור עם עצמו, פתאום כל הבעיות של חייו נראים קטנים וקטנוניים והוא מצליח להתעלות מעליהם מייד.

ושהוא נלחם בפוי' – גם בזה יש סוג של הנאה שקשה לוותר עליו, הפוי כל כך מגרה – שכל התייחסות, גם ברמה השלילית – עדיפה על אדישות. המכור מכיר התנגדות לפוי' או תשוקה עזה לפוי'. אבל הוא לא מכיר בכלל את האדישות לפוי'. את זה מכיר הנקי.

לחימה בפוי' גם כן גורמת לך לחוש שיש לך מטרה, ושהיא לא שונה כל כך מהמטרה קודם. לפני זה המטרה שלך שהיית מכור ולא ראית ממטר הייתה להסתכל פוי'. עכשיו המטרה היא לא להסתכל פוי' . מה המסקנה? החיים שלו סביב פוי'. יש כאלה שעושים מזה מעגל חיים – הולכים לפוי' ואז מתנגדים לה לפני שהיא תבלע אותם לגמרי רק כדי לחזור אליה שוב וחוזר חלילה.

אז אם מישהו רוצה לדעת אם הוא נקי, שיבדוק את עצמו וחייו ויענה לעצמו בכנות אם הוא אדיש לפוי' ולאו' ועסוק/חושב כל זמנו וכל עיתותיו וחופשותיו בדברים אחרים לגמרי. או שהוא חי באיזה סוג של יחסי אהבה/שנאה עם הפוי'.

 

18.  18. תוכנת סינון X יכולה לחסום כל דבר.. חוץ מהמשפט הבא בגוגל "איך אני פורץ את תוכנת הסינון X?"...  בבקשה, אפילו אם אתם חייבים אינטרנט – אל תסתמכו אף פעם על הסינונים . הפתרונות הטכנולוגיים פשוט לא טובים מספיק וגם לא יהיו טובים מספיק. חייבים להסתמך על דברים פיזיים יותר – למשל: לנדור לפתוח את הדלת של המשרד שלך כל הזמן.

 

19.  19. מתי מתחילים שינויים ומגבירים הגבלות על עצמכם ? אחרי נפילות זה הזמן הכי טוב. אתה נפלת, אתה מרגיש רע עם עצמך – אז אתה מחליט לנדור את הנדר ההוא שכבר חודש חשבת עליו אבל לא ידעת אם אתה מסוגל לנדור אותו. וככה אתה חש שאולי יצר הרע הכה אותך אבל אינך יצור חסר אונים והצלחת להכות אותו חזרה.

 

 

20.  20. הייתה לי פעם מחשבה מוטעית שלעמוד בניסיון הוא איזה רגש עצום שהיצר הרע משליך לעברי ואני מתמודד עימו באיזו גבורה כזאת, מצליח לשבור את ידיו ולעמוד בלחץ העצום – ולהתגבר. ממש סרט הוליווד קלאסי של  טובים מול רעים, הקרב הסופי והגדול. והניצחון עם החתונה בסוף, ברקע מתנדנד המן הרשע על העץ.

 

בסוף התברר לי שזו שטות מוחלטת.

 

מה זה באמת לעמוד בניסיון ? ניסיון זה מצב שה' זורק אותך אליו, ואתה צריך להתמודד – ואתה יכול להתמודד באיזה דרך שאתה רוצה – אם תרצה להגיע למצב שבו אתה צריך להתמודד מול היצר ראש בראש במלחמה – הרשות בידך.

אבל אם תרצה להגיע למצב שהניסיון יחלוף לך מול האוזניים ואתה אפילו לא תחוש בו שהוא יתקרב – גם זה דרך לעמוד בניסיון, וזו דרך הרבה יותר מפוארת ויפה מהראשונה – אם כי היא נראית ומרגישה פחות ככה.. על זה אף אחד לא יעשה סרט, לדוגמא.

 

הבנתי את זה שפתאום חשבתי על שבת. אני כמובן שומר שבת כמו כל שומר מצוות. אבל פתאום קלטתי את גודל הניסיונות שיש לי בכול שבת – הנה לפתע מתחשק לי להדליק את המכשיר הזה, ואת המכשיר ההוא, לבשל משהו במיקרוגל, ללכת במכונית לאיזה מקום נחמד, ואסור לשכוח את הים שקורץ ממש מעבר לפינה – היצר הרע מנסה אותי בעשרות דרכים וצורות בשבת. אבל באיזושהי דרך פלא אני לא מרגיש את זה בכלל. למה ? כי אני מצליח לעמוד בניסיון פיתוייו כל שבת ושבת.

אבל איך עמדתי בניסיון ? האם התגברתי על החשק שלי לחלל שבת באיזושהי הקרבה יוצאת דופן ? איזה קרב הירואי במוחי ? ממש לא ! פשוט ההורים שלי דאגו לי לחינוך טוב ברמה כזאת, והרגילו אותי ברמה כזאת – שהיצר הרע נתקל בחומות עבות של הרגל כל פעם שהוא מנסה אותי – וזה פשוט נבלם בחומות האלה כל פעם מחדש.

לכן הרעיון הפשוט הזה – שה' לא מעוניין שאני יתגבר על התאווה שלי באיזה קרב הירואי ומרגש בין הלב לבין המוח לכמה דקות שאני יכול לכתוב עליו סיפור סוחט דמעות או התרגשות, אלא פשוט אגיע באמצעות עבודה ממושכת, משעממת ומתמשכת בדיוק להתגברות ההיא, אבל קבועה יותר – היא נקודה חשובה.

אני מדמיין את הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה שעלה בסערה השמיימה – שם אני מדמיין את הקב"ה אומר לו: "מזל טוב, הצלחת לעמוד בניסיון ולא ראית פוי'!" והרב עובדיה יתהה ויאמר "מה זה פוי' ? זה שם של ספר ?" ואז ה' יצחק ויגיד לו "בדיוק ! ככה הכי טוב לעמוד בניסיון ! כל הכבוד !"

 

21.  21. הפוי' הוא מנגנון עצום ומשומן, אנחנו מדברים פה על הרבה הרבה הרבה כסף. כדי לראות אותו כפי שהוא באמת - צריך לגלות אותו מאחורי הקלעים – שם רואים אותו באמת. הפעולה הזאת כמובן לא תעזור לך לצאת ממנו, אבל לדעתי תעזור – אני מציין שאף פעם לא עשיתי זאת בעצמי, אז כל מי שמגלה דבר מה מעניין – בבקשה שיכתוב באתר שכולם ילמדו על איך עובד היום הרשע !

אז תצא ותגלה מה זה באמת תעשיית הפורנו ! כי חשוב שתבינו – זה תעשייה לכל דבר, עם רואי חשבון, מיסים, ביטוח ומנכ"ל שצריך להגדיל הכנסות ולהמעיט הוצאות.

תגלה איזה מן אנשים אלו העובדים בה, איזה פנסיה הם מקבלים, איך זה משפיע עליהם, איפה התעשייה הזאת נמצאת במפה, מה ההיסטוריה שלה, מה זה עמק סן פרננדו, אפילו תהיה מחוכם ותכתוב בגוגל "איך להקים אתר פורנו מוצלח" , כן ממש כך.

 

וכל זה למה ? כי אם תבין איך עובדת התעשייה הזאת מאחורי הקלעים באמת – ואז תסתכל באיזה סרטון פוי' חס ושלום, המשקפיים שבהם תסתכל על הסרטון ההוא יהיו שונות לגמרי, אתה תראה דברים שלא ראית קודם, ופתאום תצא מהחלום הזה שניסו לדחוף אותך אליו ותבין איך,מי למה וכמה עובדים עליך.

 

ואז זאת כבר לא היצור המגרה שקיים על המסך, אלא הבחורה מניו ג'רזי שחשבה להיות משוררת וקיוותה שתצליח, אבל התאכזבה כי היא לא הצליחה כל כך ומנסה לקושש קצת כסף לקולג' ובגלל זה היא פה, מה החלום שלה ? לחיות עם בעלה בבית יפה בקליפורניה. כן זה אולי מוזר אבל לנשים הללו יש חלומות, תקוות ורצונות, וגם אכזבות חששות ופחדים. וזה איננו סתם חדר רגיל שהיא נמצאת בו – זה חדר מזויף בקומפלקס ענקי מלא חדרים מזוייפים מכל הסוגים והגדלים, והשמן הזה שהיא השתמשה בו הוא שמן זול כי מקצצים בתקציב, והתאורה שם היא באורות חלשים צהובים-ירוקים כי נכנס לשם מנהל התאורה והבמה החדש שחושב שזה הדבר שימשוך את כולם לאתר של הבוס שלו ובגלל זה הבוס יתן לו בונוס שמן שבזכותו הוא יטוס לחופשה נעימה בשוודיה. המנהל תאורה שונא את העבודה שלו אבל בגלל המיתון הכלכלי הוא צריך לפרנס איכשהוא את הבית.. שאני ימשיך ? אין לי שמץ של מושג אם מה שכתבתי הרגע הוא אמיתי – אבל את התחושה אני חושב שהעברתי.

ככה אני רוצה שיחשבו, במשקפיים האלה. ואז.. מי יודע ? הרי הבעיה האמיתית של רואה פוי' היא שהוא לא רואה את המציאות, אבל אם הוא יצליח.. מי יודע מה המציאות תעשה לו ? עם הרבה תקווה היא תגרום לצופה בפוי' לחזור אליה – למציאות, שם הפוי' לא קיים.

למען ההגינות עלי לציין שאף פעם לא בדקתי זאת לעומק, כעת בוודאי אני לא אבדוק כי אני לא צריך. אבל אולי כדאי שתנסו.

 

22. לקח לי שנים על שנים להגיע לנקיות שהגעתי אליה, מגשש בחושך. אם תפנימו את העצות שלי ותלכו על פיהם – מי יודע ? אולי אפילו שש חודשים מעכשיו תהיו נקיים.

 

23. שאלו פעם חכם אחד "איך אפשר לדעת כמה מוצלח סכר?" והחכם ענה "לפי גודלו של האגם שמשתרך מאחורי הסכר".

אותו דבר עם נדרים מוצלחים – איך אתה יודע שנדר הוא מוצלח ? אתה תדע את זה לפי רמת התאווה שזה יעורר בך – יותר חזק, יותר מוצלח. מוזר? ממש לא:

קח למשל נדר שמונע ממך לראות סרטוני תאווה – נגיד והוא מושלם ומלוטש, מה קורה בגלל זה ? פשוט מאוד – הגוף מקבל לחלוטין את הרעיון שסרטונים הם לא אפשריים כרגע, ומפנה את מירב תשומת הלב שלו לדברים אחרים – כמו תמונות תאווה.

ואז האדם שנדר את הנדר המושלם והמאוזן נגד סרטוני תאווה לא מבין איך התאווה החלושה שלו לתמונות תאווה הפכה להיות תאווה ענקית וחזקה לפתע. ובאמת אין מה להתפלא, אלא ההיפך – לזה צריך לחתור.

הסכר הוא הנדר, התאווה היא המים – והמים זורמים וזורמים על הסכר עד שצריך עוד סכר גבוה עוד יותר.

למעשה – המשחק שלך כנודר נדרים מומחה יהיה לבנות עוד ועוד סכרים, שיציפו עוד ועוד חלקים נסתרים בנפש שלך שכמהים לתאוות פחותות יותר ויותר – מסרטונים לתמונות, מתמונות למילים, ממילים שאתה קורא למילים שאתה כותב, ממילים לדמיונות חזקות של תמונות העבר, מדמיונות של תמונות העבר לדימיון חלוש וחלול כי שכחת  – ואז שתגיע לדמיונות (שם אין נדר שתוכל לנדור, אסור לנדור נדר על מחשבות, הפוטנציאל להפרה בשגגה/מזיד גדול מדי) ושאר הסכרים יהיו יציבים – אז תוכל להתמודד עם הגרסה המוחלשת והמופחתת הזאת של יצר הרע בראשך בלבד. ותנצח.

באותו הסתכלות אפשר גם להסתכל על גורם הזמן – הסכרים (נדרים) יוצבו (יינדרו) למשך 3 ימים, ואז שבוע, ואז שבועיים, ואז חודש, ואז חודשיים (כל זה במקביל לסכרים בפסקה הקודמת). ואז תשימו לב למשהו מדהים ומפחיד – אם הנדר שלכם מושלם ומאוזן,  ונגיד נדרתם לתקופה של שבועיים – הגוף שלכם יקבל את זה לחלוטין, ואתם ממש תרגישו איך אתה מנסים לתכנן איך תפלו בעוד שבועיים מהיום. שבועיים ! במילים פשוטות – התאווה בכם מסתכלת שבועיים קדימה ומתאווה ליפול אז, ואתם ממש תרגישו את זה.

ואנחנו מדברים פה על התאווה שבקושי יכולה להחזיק מעמד 20 שניות לאיש מכור ! שתובעת את התאווה שלה עכשיו, עכשיו, עכשיו. וראו איזה פלא- התאווה בזכות הנדרים נהדפה לתקופה של שבועיים, שזה פלא בעיני איך הרגש החזק הזה של התאווה מתעלם לחלוטין מהשבועיים הקרובים, וומכוונן כולו באופן מוחלט לאו' ולפוי' בעוד שבועיים.

זה הכוח של הנדרים – מניפולציה על הנפש, ששימושית בשבילנו מאוד.

אז מה הטווח של התאווה להסתכל לעתיד ולשאוף ליפול שם ? מניסיוני בסביבות החודש פלוס, לעיתים נדירות אפילו חודש וחצי. אבל השאיפה של התאווה ליפול בעתיד נהיית חזקה באמת בטווח של 10-13 ימים, משמע - צריך לנדור שבועיים לפני תאריך התפוגה של הנדר, וזה אמור לעבוד, זה עבד לי.

אז אם תחכו לנדור את הנדרים חמישה ימים לפני תאריך התפוגה של הנדר – אני חושש שזה יהיה קשה קצת, אתם תצטרכו רגש חזק מאוד שיעזור לכם, וגם זה לא בטוח יספיק, למה ? כי התאווה מריחה את סוף הכלא שלה.

 

24. ככל שתהיו יותר נקיים, תהיו יותר בררניים – למשל, אחרי שעברתי רצפים רבים של 30 ימי נקיות, לא הייתי מוכן יותר ליפול בסרטוני תאווה, רק בתמונות או סיפורים.

 

25.

אחרי מחשבה, החלטתי בכול זאת לדבר קצת על נדרים וסוגי נדרים.

באופן כללי צריך להבין פה משהו אחד חשוב – נדרים הם כמו להתעסק עם חומרי נפץ – טעות אחת יותר מדי – והכול מתפוצץ לך בפנים.

נדרים הם עסק שאסור לקחת בקלות בשום שלב, העונשים למפרי נדרים הם נוראים.

לכן כל מי שנכנס לתחום – על אחריותו.

 

אחרי שהבנו את זה – נגיע לטיפים.

א.      תשאפו תמיד שכל נדר לא יילחם ישירות ביצר הרע – אלא יילחם ישירות בדברים הגורמים ליצר הרע.

קחו למשל את האו' – או' דורשת כמה תנאים שלא חושבים עליהם במבט ראשון, לדוגמא – פרטיות.

לכן: אדם שינדור לפתוח את דלת חדרו כל זמן שהוא בחדרו – לא יהיה עם פרטיות, ולכן לא יכול לאו', או לדוגמא אדם שינדור לפתוח את המיקרופון של המחשב שלו על המקסימום ולפתוח את החלון כל פעם שהוא נכנס למחשב לא יוכל לראות סרטי פוי' – כי השכנים ישמעו..

 

מה שיפה בנדרים שלא נלחמים מול היצר ישירות היא – שאתה לא חש שיש משהו שמתנגד ליצר הרע ישירות. הרי אתה לא אסרת על עצמך לאו' או לראות פוי' ! אדרבה – תאו' ! תראה פוי' ! לכן הגוף מבולבל – הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, מצד שני הוא לא רוצה שהרי הוא יהיה חשוף .. היצר הרע לא מזהה את הנדר הזה כמקור בעיותיו ומנסה להילחם מולו בחוזקה– כי הוא לא ישירות מולו !

 

ב.       נדר חשוב אחר הוא נדר "מה אני יעשה לפני שאפעל על התאווה".

(לפני זה אבהיר שלא ראיתי אף פעם כל כך תועלת בנדר שהתוכן שלו מתייחס למה שתעשה אחרי שתפעל על התאווה, הרי "ברגע שאחרי" אתה חש חרטה כזאת שלא צריך נדר בכלל..)

מה יהיה בנדר זה ? פעם עשיתי נדר כזה, שאני יצטרך לעשות שילוב של כמה דברים שונים שסה"כ לוקח לי 10 דקות לעשות – זה היה ללכת כמה דקות בחוץ, ללמוד משהו, לסכם את מה שלמדתי, לעשות קצת פעילות גופנית – ואז יכולתי לגשת לתאווה.

 

ומכל מה שחוויתי – לדעתי ללכת בחוץ הוא הדבר שהכי עוזר לך להימנע מתאווה.

למה ? כי בחוץ חם (או קר..), בחוץ יש רעש, אנשים. בחוץ יש את העולם האמיתי – והמכור לא רוצה לפגוש עולם אמיתי, המכור רוצה להישאר בעולם הדימיוני שלו.

לכן מכור יעדיף לעשות פעילות גופנית מאוד מאומצת בבית שלו ולא ללכת לבחוץ אפילו דקה אחת.

 

 

ג.       תמיד תשאף לכך שהנדרים יהיו בלתי נראים בחיי היום יום שלך – והם "יחשפו את עצמם" אך ורק כאשר תתקדם למשהו לא ראוי.

למשל- אל תנדור להשאיר את הדלת של המשרד שלך כל הזמן פתוחה, אלא תנדור להשאיר אותה פתוחה רק אם אתה גולש באתרי פוי', או עצרת על תמונה לא ראויה, וכו'.

 

ככה הנדרים לא יהיו חלק מעיק על החיים שלך – אלא חלק מעיק על הצד התאוותני בחיים שלך.

 

ד.      מילה על שגגות – תמיד תכניס סעיף לכל נדר האומר שאם תעבור על הנדר בשגגה תשלם סכום שנע בין שקל לחמש שקל. לא יותר. ועדיף לgye כמובן..

אני לא נוהג לשלם את זה מייד – אני מחכה שזה יצטבר לעשרות שקלים ואז משלם, סה"כ שילמתי על שגגות בערך 400 שקל פלוס.

 

ה.      זה כלל חשוב מאוד שצריך לשנן – "אני בחיים לא יפיר נדר, אבל אני כן יעקוף אותו אם אני יוכל".

הכלל הזה הוא בעצם כלל שמצוי כבר בכם, ומורכב מ-2 דברים שיש בכם כבר בנפשכם – פחד ותחמנות.

הפחד מרכיב את החלק הראשון – אתה לא תפירו נדר – כי אתם פוחדים מהתוצאות, ובצדק.

התחמנות מרכיבה את החלק השני – אם תמצאו בנוסח של הנדר משהו שמאפשר לכם לעקוף את הנדר ולראות פוי' ולאו' בלי בעיות ובלי להפר את הנדר – אתם תעשו את זה.

אין טעם להתעלם מהנקודה הזאת – לנדור נדר זה דבר טוב ויפה בתקופה שקטה בלי התקפי תאווה – אבל בשעת התקפי תאווה הנדר "יטולטל" וינוער היטב היטב והוא הולך להיבחן – האם הוא שביר ? האם הוא כפיף ?

 

למשל: אם תנדרו "אני נודר ללכת כל יום 2 קילומטר בחוץ יחף לפני שאאו' " – נדר קשה וחזק לכל הדעות – שהרי המדרכה לא נעימה לכפות רגליים.. אז אתם תעקפו את הנדר ותלכו את ה-2 קילומטרים בגינה (בחוץ..) מלאת הדשא שלכם – שעליה קל ללכת יחף, ואז העוקץ של הנדר ניטל..

וזה רק דוגמא אחת. יש עוד הרבה הרבה..

 

אבל זה לא דבר רע, למעשה זה דבר טוב – למה ? כי זה אומר שאתם תעבדו הרבה הרבה יותר קשה על הנדרים שלכם, כל פעם אתם תנדרו – תחשבו שנדרתם נדר מושלם ומאוזן. ואז לפתע שעתיים או יומיים מעכשיו זה יתקוף אותכם – רעב עז לפוי' ולאו'. רעב שחסום רק בדבר אחד – הנדר. ואז לפתע אתם הופכים להיות חכמים הרבה יותר ובודקים את הנדר שלכם כמו עורך דין ב-400 שקל לשעה – בדקדקנות, בזהירות, בערמומיות. אין מילה ואין אות ואין פסיק שלא עוברים את הבדיקה המדוקדקת שלכם – אולי כאן אפשר לעקוף ? אולי שם ? זה יכול לקחת שעות, אבל לאדם מכור שרוצה את הסם שלו יש זמן – הוא לא ילך עד שהוא ימצא פירצה.

ואז אולי תצליחו למצוא בנדר את הפירצה – ותלכו לחטוא, אבל אחר כך שתלכו להתקלח ולחשוב איך מי וכמה הפילו אתכם – אתם תדעו בדיוק למה- הפירצה הזאת, ותחסמו אותה, פתאום כל הבעיה הפכה להיות הרבה יותר פשוטה.

 

מה כל התהליך הזה גורם ?

1.      כבוד רב למילה הכתובה של הנדר – כאשר אתה שוקל אותה בכזה דקדקנות בזמן שאתה בהתקף תאווה וגם לפני ואחרי, זה בלתי נמנע שהמילה הכתובה של הנדר הופכת להיות מקודשת, בעלת חשיבות. וזה עוד לפני שדיברנו על הפחד ממנה !

2.      תחושה של תהליך – הנדרים שלכם הופכים להיות הפרויקטים שלכם, ואתם משפרים אותם שוב ושוב, בניסיון וטעיה, ניסיון וטעיה – ואז לפתע אתם מרגישים שאתם לאט לאט מתקדמים – הנדרים הופכים להיות יותר ויותר מלוטשים, אתם הופכים להיות יותר ויותר מנוסים בנדרים, אתם מכבדים את הנדרים יותר ויותר, ואתם מוצאים רעיונות יצירתיים יותר ויותר להשתמש בנדרים. זה כדור שלג.

 

 

ואם לא מצאת פירצה ? ואם שקלת את הנדר שעות על שעות ופשוט לא ראית דרך לעקוף אותו ? J אז בעצם בילית שעות לחשוב על הנדר במקום לחשוב על התאווה – שזה מצוין. כמו כן כעת אתה רק חושב על הנדר ועל הנוסח שלו בעצבים וחושב וחושב וחושב אולי יש עוד דרך לעקוף אותו – שזה עוד יותר מצוין ! למעשה הנדר לקח לך את כל תשומת הלב ובצדק.

 

ו.        תקודדו את הנדרים שלכם, למשל הנדר שאתה תקפוץ חמש פעמים בצורה משונה מול חבריך לפני שאתה תפעל על התאווה יקרא למשל "נדר ארנב". או "נדר מוזרים במאדים". איך שתרצה.

זה יעזור לכם כאשר תחשבו עליהם. למשל: "נדר ארנב' יחד עם נדר 'אור ירוק' יעבדו ביחד עם אני יוריד את התנאי המוגזם ב'נדר ארנב' ויציב בו תנאי מתון יותר, שייתן לי בערך 20 דקות עד שאוכל לפעול על התאווה ממש, או 15 אם אני ממש ימהר ויתעלם לרגע מנדר 'אבק מר'...." וכו' וכו'.

ככה יותר קל לחשוב. לא  ?

 

ז.       כל כך ברור שחשבתי שאין צורך לכתוב, אבל אכתוב בכל זאת:

לכל נדר – יהיה מה שיהיה, חייב להיות תאריך תפוגה. אין כזה דבר נדר בלי תאריך תפוגה, ממליץ ללכת לפי הלוח הלועזי, הוא יותר נוח.

 

ח.      נדרים זה מטבע הדברים הרבה פרטים קטנים, קחו את זה בחשבון ונסו תמיד לפשט אותם.

 

ט.      הערה חשובה בקשר לנדרים מהסוג של "לעשות לפני שאני פועל על התאווה" (סעיף ב'):

 

כאשר אתם עשיתם את מה שעשיתם כדי להתיר לכם מצד הנדר את הפעולה על התאווה, אל תרגישו רע עם זה שאתם פועלים על התאווה – אלא תרגישו טוב מאוד עם זה שאתם נכנסים לתאווה ב"אישור" הנדר שלכם. ואסור שיהיו לכם נקיפות מצפון ותחושות רעות מכך שעשיתם את ה"פעולות המתירות את הפוי' והאו' ", את הפ"מ.

אעז אפילו להגיד שאתם צריכים להרגיש טוב כאשר אתם מאו' ורואים פוי' אחרי הפ"מ.

למה אני אומר דבר תמוה כל כך ? שלוש סיבות:

1.      אתם צריכים להתרגל לראות את הפוי' והאו' כדבר לא ברור מאליו, כדבר שצריך לעבוד קשה כדי להגיע אליו – לכן צריך להתרגל לפ"מ, וכדי לעשות זאת – צריך להרגיש בו בנוח.

2.      בהמשך לסעיף 1, אם תרגישו רע שתהיו בפ"מ, אתם לא תנדרו נדרים מהסוג הזה – חזרתם לנקודת ההתחלה וחבל.

3.      ה"אישור" שהנדר יעניק לכם, כתחושה פנימית שהכול בסדר ואפשר לפעול על התאווה כי הנדר "אישר", יגרום לכם לכבד את הנדר יותר, ולגרום לחשיבותו לעלות בעיניכם – שזה דבר חשוב מאוד.

4.      כאשר תרגישו טוב בקשר לפ"מ, לאט לאט יווצר מנגנון פסיכולוגי בראשכם שבעצם מחלק את כל הפעולה על תאווה לשני חלקים – לפני הפ"מ ואחרי הפ"מ. אתם ממש תשנו את התפיסה שלכם בקשר לתאווה: לפני הפ"מ – דברים כמו פוי' ואו' יהיו מבחינת מוקצה מיידי, שפשוט אסור לעשות כלל. אחרי הפ"מ – דברים כמו פוי' ואו' יהיו בסדר גמור.

 

 

ואחרי שתסתכלו על התאווה שלכם בהסתכלות לפני/אחרי פ"מ. אתם תוכלו להתקדם לשלב הבא – איך אתם משנים, מגדילים, מתחכמים ומעצימים את הפ"מ שהתרגלתם לראותם כחלק בלתי נפרד מהמעשה לפני התאווה.

 

[p]הבנתם מה קרה פה ? התחושה הטובה בקשר לתאווה אחרי פ"מ יצרה סוג של שער – שער יחיד ומיוחד

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 9 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89114

וואו, אחי, זה פשוט לא יאמן.
איזה גיבור אתה.
פשוט גיבור. איזהו הגיבור - הכובש את יצרו, ואתה ממש כבשת את יצרך ולא נתת לתאווה לפעול.
אני אפילו מקנא בך שככה הצלחת לעמוד בניסיונות קשים שכאלו, ואני כל כך שמח בשבילך
שזכית לכל זה! אשריך אחי! אין לך מושג איזה נחת רוח יש לה' יתברך ממך! אין לך מושג!
אתה צריך כל כך לשמוח בעצמך, לשמוח במי שאתה ולהיות מרוצה מעצמך.
חזק ואמץ גיבור!
 

העיקר זה תודה והודאה.
על כל יום נקי תגיד תודה רבה לקב"ה ששמר אותך נקי.

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89115

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
בוקר טוב חבר יקר!
מאוד שמח בשבילך על הימים הנקיים.

מזכיר לך את "מאמר תורת המצבים" שאותו כתבת לפני כשנה וחצי, ובו הצהרת שאתה נקי חודש והיית לגמרי בטוח שמצאת את הדרך.

עכשיו אתה נקי קצת פחות מחצי שנה (מה שבחשבון פשוט אומר שכנראה נפלת מאז מאמר "תורת המצבים"...).

זו אכן התקדמות גדולה, שאני לא מזלזל בה, אבל מתוך דרישת טובתך הייתי מציע ללמוד מניסיון העבר ולא לחשוב ש"זהו זה". אני מציע גם ללמוד מניסיונם של חברים כאן הנקיים כמה וכמה שנים.

ה' יצליח דרכך!

קישור למאמר "תורת המצבים":

gye.org.il/forum/18-%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%98%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/67856-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%9D--%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%92%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9-%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%98%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%9B%D7%95%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 10 חודשים על ידי טהרני.

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89143

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
קראתי מילה במילה, לא רוצה לייאש חס ושלום, תמשיך בדרך שלך ואל תוותר על חייך.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89144

  • כן בקודש
  • רצף ניקיון נוכחי: 84 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 60
מדהים..
מצד שני.. כשאני קורא את התגובות של "טהרני" ו"אבי גולן" אני אומר- עד מתי??
הלנצח נאכל חרב???? מתי המלחמה הארורה הזאת מסתיימת? אני בחור צעיר.. בע"ה החיים עוד לפני.. אבל עד מתי אצטרך להילחם עם זה..?

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89149

  • אהבת חסד
  • רצף ניקיון נוכחי: 1913 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 938
סליחה שלא קראתי הכל, רק קטע אחד שצדו עיני:

20.  20. הייתה לי פעם מחשבה מוטעית שלעמוד בניסיון הוא איזה רגש עצום שהיצר הרע משליך לעברי ואני מתמודד עימו באיזו גבורה כזאת, מצליח לשבור את ידיו ולעמוד בלחץ העצום – ולהתגבר. ממש סרט הוליווד קלאסי של  טובים מול רעים, הקרב הסופי והגדול. והניצחון עם החתונה בסוף, ברקע מתנדנד המן הרשע על העץ.

 

בסוף התברר לי שזו שטות מוחלטת.

 

מה זה באמת לעמוד בניסיון ? ניסיון זה מצב שה' זורק אותך אליו, ואתה צריך להתמודד – ואתה יכול להתמודד באיזה דרך שאתה רוצה – אם תרצה להגיע למצב שבו אתה צריך להתמודד מול היצר ראש בראש במלחמה – הרשות בידך.

אבל אם תרצה להגיע למצב שהניסיון יחלוף לך מול האוזניים ואתה אפילו לא תחוש בו שהוא יתקרב – גם זה דרך לעמוד בניסיון, וזו דרך הרבה יותר מפוארת ויפה מהראשונה – אם כי היא נראית ומרגישה פחות ככה.. על זה אף אחד לא יעשה סרט, לדוגמא.

 

הבנתי את זה שפתאום חשבתי על שבת. אני כמובן שומר שבת כמו כל שומר מצוות. אבל פתאום קלטתי את גודל הניסיונות שיש לי בכול שבת – הנה לפתע מתחשק לי להדליק את המכשיר הזה, ואת המכשיר ההוא, לבשל משהו במיקרוגל, ללכת במכונית לאיזה מקום נחמד, ואסור לשכוח את הים שקורץ ממש מעבר לפינה – היצר הרע מנסה אותי בעשרות דרכים וצורות בשבת. אבל באיזושהי דרך פלא אני לא מרגיש את זה בכלל. למה ? כי אני מצליח לעמוד בניסיון פיתוייו כל שבת ושבת.

אבל איך עמדתי בניסיון ? האם התגברתי על החשק שלי לחלל שבת באיזושהי הקרבה יוצאת דופן ? איזה קרב הירואי במוחי ? ממש לא ! פשוט ההורים שלי דאגו לי לחינוך טוב ברמה כזאת, והרגילו אותי ברמה כזאת – שהיצר הרע נתקל בחומות עבות של הרגל כל פעם שהוא מנסה אותי – וזה פשוט נבלם בחומות האלה כל פעם מחדש.

לכן הרעיון הפשוט הזה – שה' לא מעוניין שאני יתגבר על התאווה שלי באיזה קרב הירואי ומרגש בין הלב לבין המוח לכמה דקות שאני יכול לכתוב עליו סיפור סוחט דמעות או התרגשות, אלא פשוט אגיע באמצעות עבודה ממושכת, משעממת ומתמשכת בדיוק להתגברות ההיא, אבל קבועה יותר – היא נקודה חשובה.

אני מדמיין את הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה שעלה בסערה השמיימה – שם אני מדמיין את הקב"ה אומר לו: "מזל טוב, הצלחת לעמוד בניסיון ולא ראית פוי'!" והרב עובדיה יתהה ויאמר "מה זה פוי' ? זה שם של ספר ?" ואז ה' יצחק ויגיד לו "בדיוק ! ככה הכי טוב לעמוד בניסיון ! כל הכבוד !"



רציתי להמליץ לך על מאמר יפה מאד של הרב דסלר זצ"ל ב"מכתב מאליהו" הספר הראשון, הנושא הוא "נקודת הבחירה" שיש לאדם. הוא מתייחס לכל מה שהעלית ואולי יחסוך לך גם הרבה כאב ראש...

בהצלחה:)

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89151

  • החסוי
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • התאווה והבריחה השתלטו על חיי. אני רוצה לחיות!
  • הודעות: 318
כן בקודש כתב on 28 מאי 2016 20:32:
מדהים..
מצד שני.. כשאני קורא את התגובות של "טהרני" ו"אבי גולן" אני אומר- עד מתי??
הלנצח נאכל חרב???? מתי המלחמה הארורה הזאת מסתיימת? אני בחור צעיר.. בע"ה החיים עוד לפני.. אבל עד מתי אצטרך להילחם עם זה..?

לא יודע מה איתך, אני צריך להיכנע כל יום מחדש.
-על ידי שאני מתבונן איך אבדה לי השליטה על חיי אני מבין שאני חסר אונים
-אני אלרגי לתאווה. למעשה אני כל כך חלש ושברירי שמבט אחד, מחשבה אחת, יכולים להרוג אותי
-"עבוד את את הצעדים כאילו הכל תלוי בך. התפלל כאילו הכל תלוי באלוהים."

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89153

תודה רבה רובין הוד. שמח מאוד בשבילך על הניקיון והתובנות החדשות. וגם תודה רבה על הזמן שהשקעת לכתוב בצורה מפורטת כל כך מה עובד בשבילך. 
קראתי הכול (הרוב בקריאה רגילה, המעט ברפרוף), ותהיתי אם תוכל לענות לי:
איפה אלקים בסיפור הזה? מה השתנה במערכת היחסים שלך אתו, אם בכלל?
אשמח אם תוכל לענות לי. ושוב תודה ומזל טוב והרבה הצלחה. 
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89179

  • שייקה
  • רצף ניקיון נוכחי: 92 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 144
יצאתי קצת מבולבל אבל זה בסדר
נהנתי מכל מילה כולל התגובות של אבי גולן

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89478

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
השאלה מעט מעורפלת, לכן אניח שהסתכלת על כל המאמר הארוך שכתבתי -וכל מה שראית מול העיניים היא התייחסות טכנית, טכנית ושוב פעם טכנית ללחימה מול היצר. ושאלת "איפה אלוקים ?".

משל למה הדבר דומה ? למהנדס שמתכנן איזה בניין, עמל, בונה, חושב - וכל כולו מתייחס לבניין. לכן אדם שמסתכל עליו יחשוב שאין שום דבר שחשוב למהנדס מהבניין הזה - שלמעשה לא אכפת לו מהבניין כל כך, ואכפת לו הרבה יותר מהמשכורת שלו בסוף החודש.

אותו דבר איתי - אתה מסתכל על כל הגישה העניינית שלי לבעיה וחושב שרק על זה היה הכוונה. בעוד שכל מה שדחף אותי ליצור ולהביא את השיטות הללו לפועל היה אלוקים. 

בקשר לאיך השתנה הגישה שלי לאלוקים - הגישה הבסיסית שלי לאלוקים - שאני אוהב אותו ורוצה לגשת אליו, לא השתנתה. מה שהשתנה שאני יודע את הדרך הרבה יותר טוב.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 10 חודשים #89479

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
דוקטור פינחס ומיסטר זימרי כתב on 28 מאי 2016 22:59:
תודה רבה רובין הוד. שמח מאוד בשבילך על הניקיון והתובנות החדשות. וגם תודה רבה על הזמן שהשקעת לכתוב בצורה מפורטת כל כך מה עובד בשבילך. 
קראתי הכול (הרוב בקריאה רגילה, המעט ברפרוף), ותהיתי אם תוכל לענות לי:
איפה אלקים בסיפור הזה? מה השתנה במערכת היחסים שלך אתו, אם בכלל?
אשמח אם תוכל לענות לי. ושוב תודה ומזל טוב והרבה הצלחה. 

השאלה מעט מעורפלת, לכן אניח שהסתכלת על כל המאמר הארוך שכתבתי -וכל מה שראית מול העיניים היא התייחסות טכנית, טכנית ושוב פעם טכנית ללחימה מול היצר. ושאלת "איפה אלוקים ?".

משל למה הדבר דומה ? למהנדס שמתכנן איזה בניין, עמל, בונה, חושב - וכל כולו מתייחס לבניין. לכן אדם שמסתכל עליו יחשוב שאין שום דבר שחשוב למהנדס מהבניין הזה - שלמעשה לא אכפת לו מהבניין כל כך, ואכפת לו הרבה יותר מהמשכורת שלו בסוף החודש.

אותו דבר איתי - אתה מסתכל על כל הגישה העניינית שלי לבעיה וחושב שרק על זה היה הכוונה. בעוד שכל מה שדחף אותי ליצור ולהביא את השיטות הללו לפועל היה אלוקים. 

בקשר לאיך השתנה הגישה שלי לאלוקים - הגישה הבסיסית שלי לאלוקים - שאני אוהב אותו ורוצה לגשת אליו, לא השתנתה. מה שהשתנה שאני יודע את הדרך הרבה יותר טוב.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 9 חודשים #89772

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
נחמן נתן כתב on 27 מאי 2016 06:52:
וואו, אחי, זה פשוט לא יאמן.
איזה גיבור אתה.
פשוט גיבור. איזהו הגיבור - הכובש את יצרו, ואתה ממש כבשת את יצרך ולא נתת לתאווה לפעול.
אני אפילו מקנא בך שככה הצלחת לעמוד בניסיונות קשים שכאלו, ואני כל כך שמח בשבילך
שזכית לכל זה! אשריך אחי! אין לך מושג איזה נחת רוח יש לה' יתברך ממך! אין לך מושג!
אתה צריך כל כך לשמוח בעצמך, לשמוח במי שאתה ולהיות מרוצה מעצמך.
חזק ואמץ גיבור! 

תודה רבה, באמת.
מה דעתך על מה שכתבתי? אתה מרגיש שזה נכון ? יש לך משהו להגיד על הדרך שלי ?

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 9 חודשים #89773

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
טהרני כתב on 27 מאי 2016 08:16:
בוקר טוב חבר יקר!
מאוד שמח בשבילך על הימים הנקיים.

מזכיר לך את "מאמר תורת המצבים" שאותו כתבת לפני כשנה וחצי, ובו הצהרת שאתה נקי חודש והיית לגמרי בטוח שמצאת את הדרך.

עכשיו אתה נקי קצת פחות מחצי שנה (מה שבחשבון פשוט אומר שכנראה נפלת מאז מאמר "תורת המצבים"...).

זו אכן התקדמות גדולה, שאני לא מזלזל בה, אבל מתוך דרישת טובתך הייתי מציע ללמוד מניסיון העבר ולא לחשוב ש"זהו זה". אני מציע גם ללמוד מניסיונם של חברים כאן הנקיים כמה וכמה שנים.

ה' יצליח דרכך!

קישור למאמר "תורת המצבים":

gye.org.il/forum/18-%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%98%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/67856-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%9D--%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%92%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9-%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%98%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%9B%D7%95%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99

דבר ראשון, תודה על הקישור. 

דבר שני - בוודאי כאשר הגעתי ל-30 יום הייתי בטוח שמצאתי את הדרך, וגם הייתי בטוח שלא סיימתי אז את הדרך - כי בן אדם שיש לו 30 יום נקיות עשה התקדמות עצומה וענקית בעיני- אבל לא סופית. 
וברור שאדם שעשה 160 יום לא סיים את הדרך גם כן - אבל הוא סיים אותה מספיק והלך בה מספיק רחוק כדי לומר שהוא סיים את הפרק הזה בחיים שלו, ויכול לעבור הלאה לחיים הרגילים והנפלאים.

קח למשל אדם מעשן שניסה להפסיק - והצליח שנה שלמה. האם הוא נקי לגמרי ? ממש לא ! ייקח 20 שנה לניקוטין לצאת לגמרי ממחזור הדם שלו. אבל האם הוא נקי מספיק ? האם הוא יכול לחיות כעת בידיעה שאם הוא יתעצבן או יילחץ הוא לא יושיט יד ישר לסיגריה וייקח ? כן ! האם הוא יכול לחיות חיים רגילים בלי לשלוף סיגריה כל רגע ? כן. ולכן הוא לא נקי לגמרי, אבל מספיק נקי כדי להמשיך הלאה.

וההגדרה הזאת "מספיק נקי כדי להמשיך הלאה" -  זה אמורה להיות משאת נפשו של כל מכור. וזה לא הגדרה קלה להשגה.

אתה חושב שאין לי ניסיונות עכשיו ? יש לי ניסיונות יותר גדולים משהיו לי. אבל כעת הם חולפים לי ליד האוזן ולא מורגשים בכלל. למה ? בגלל ההרגלים והנדרים שלי. 2 מילים ענקיות שמקפלות בתוכם המון המון מאמצים.

 

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 9 חודשים #89774

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
שייקה כתב on 29 מאי 2016 14:19:
יצאתי קצת מבולבל אבל זה בסדר
נהנתי מכל מילה כולל התגובות של אבי גולן

 

אוי בלבול זה ממש מה שלא רציתי שתהיה התחושה אחרי הקריאה של המאמר הזה... ממה התבלבלת ? 
 

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: זהו זה,אחרי שנים של מאמץ סוף סוף הצלחתי, אני נקי. לפני 7 שנים, 9 חודשים #89775

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
דוקטור פינחס ומיסטר זימרי כתב on 28 מאי 2016 22:59:
תודה רבה רובין הוד. שמח מאוד בשבילך על הניקיון והתובנות החדשות. וגם תודה רבה על הזמן שהשקעת לכתוב בצורה מפורטת כל כך מה עובד בשבילך. 
קראתי הכול (הרוב בקריאה רגילה, המעט ברפרוף), ותהיתי אם תוכל לענות לי:
איפה אלקים בסיפור הזה? מה השתנה במערכת היחסים שלך אתו, אם בכלל?
אשמח אם תוכל לענות לי. ושוב תודה ומזל טוב והרבה הצלחה. 

אם לענות לך תשובה עוד יותר מפורטת. הייתי רוצה לומר שפעם ההתייחסות שלי לאלוקים הייתה ילדותית, מתייחסת לאלוקים כדבר שאפשר לשאוב ממנו כיף ולא להתאמץ למענו.

במילים אחרות - הסתכלתי על המילים הראשונות של ספר מסילת ישרים - שתכלית האדם היא להתענג על ה', ולא הסתכלתי על ההמשך - "וכמה אלו שבאמת שלווים בעולם הזה ? כמעט כלום" (ככה בערך הוא כתב). ושכחתי את ההמשך - את העובדה שהדרך לזהירות, לזריזות, לנקיות, לפרישות ולכל השאר באמת דורשת את תשומת הלב המלאה שלך. חשבתי שאני יכול לעבוד את ה' כל הזמן בכיף ובהנאה - נהנה מכל מה שיש לדת להציע - אוכל טוב בשבת, החברים בבית כנסת והקהילה בכלל, ההנאה של לימוד גמרא ועוד - ולהתחמק מהעבודה (לא ייסורים ! עבודה) הקשה שהיא מנת חלקו של כל מי שרוצה לעבוד את ה' באמת. (וזה לא שלא עבדתי את ה' - להיפך, לעיני כל אני נראה כעילוי, אבל בלב-הלב שלי היה בעולם הבידור הנוצץ והמפתה).

הפוי' בעצם הציב בפני את ההסתכלות הזאת בכל העוצמה - האם אתה מוכן באמת להשקיע ולסבול ולבכות ולנסות שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ולתקוע את הראש בקיר (מטאפורית..) ולהאמין במהלך כל השנים המתסכלות האלה שאם ה' אומר שאתה יכול - אתה יכול ? או שאתה תוותר על זה, ותוותר על הזהות שלך ועל האמונה שלך, ותהפוך להיות אחד שחצוי עם עצמו - נראה לעיני כל כדתי, בעוד הלב שלו אדיש אדישות נוראה למה שהוא רואה במסך ? 
האם עבדת את אלוקים בשביל הכיף עד עכשיו, או שאתה מוכן לתת לו את הכיף שלך ולהראות שזה לא מה שמעניין אותך ? 

מה שנחמד זה שאחר כך אתה מקבל גם את הכיף וגם את אלוקים. אין לכם מושג כמה זה עוזר להיזכר בזמנים שההתמכרות לא הייתה בכלל שיקול - ולזכור כמה היית מאושר שם, זה באמת נותן לך דחיפה עצומה לנסות הכול כדי לחזור לאושר הזה.

מילה על מסילת ישרים: מכל הספרי מוסר  - רק הוא הספר שאני ממליץ לקרוא. 

 

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 9 חודשים על ידי robinhood.
  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 1.86 שניות

Are you sure?

כן